Auto hned


Prodeje nových i zánovních aut v Česku dlouhodobě klesají. Může za to jednoznačně menší kupní síla lidí, protože ceny nových a ojetých aut během pandemie covidu vzrostly natolik, že si je lidé přestali kupovat. Samozřejmě že se ceny už na původní hladinu nevrátily, a tak je potřeba při nákupu nového auta počítat s tím že si připlatíte minimálně desítky, ale i stovky tisíc korun. A to nejen za luxusní auta, ale i za ta obyčejná. Navíc celá řada výrobců vozidel podléhá tlaku EU a snaží se protlačovat auta na elektřinu na úkor těch se spalovacím motorem, o které je stále největší zájem.

škoda fabia

Stáří českého vozového parku je dnes zhruba 18 let. Tento věk neustále narůstá a narůstat bude, protože klesá počet lidí, kteří by si pravidelně, alespoň jednou za 10 let, nové auto koupili. Přitom Česko i EU se snaží hledat neustále nové způsoby, jak majitele starších aut donutit k nákupu novějšího vozu. Nákup nového auta můžete financovat pomocí úvěru. Většina prodejů vozidel probíhá pomocí spotřebitelského úvěru, protože jinak by si nové auto koupilo ještě méně lidí. Vzhledem k tomu, jak populární je v Česku splátkový prodej, je logické že většina aut se prodává právě na splátky.

klíč k autu

Nechcete splácet?
Nelíbí se vám představa, že budete auto splácet spoustu let? Pak je možné využít auto na leasing bez akontace. Leasing je v podstatě pronájem vybraného vozu na předem sjednanou dobu. Leasingové společnosti si vozy nechávají ve svém vlastnictví, a vy se mezi nimi najdete auto které se vám líbí. Pak podepíšete smlouvu o leasingu a auto budete mít jen a jen pro sebe. Měsíčně budete platit určitou sumu, ve které je zahrnutý nejen pronájem, ale i povinné a havarijní pojištění. Většina společností vyžaduje akontaci. To je suma nejčastěji ve výši 10 % z ceny auta, kterou zájemce hradí při podpisu smlouvy. V ceně leasingu je i pojištění.