Prodeje nových i zánovních aut v Česku dlouhodobě klesají. Může za to jednoznačně menší kupní síla lidí, protože ceny nových a ojetých aut během pandemie covidu vzrostly natolik, že si je lidé přestali kupovat. Samozřejmě že se ceny už na původní hladinu nevrátily, a tak je potřeba při nákupu nového auta počítat s tím že si připlatíte minimálně desítky, ale i stovky tisíc korun. A to nejen za luxusní auta, ale i za ta obyčejná. Navíc celá řada výrobců vozidel podléhá tlaku EU a snaží se protlačovat auta na elektřinu na úkor těch se spalovacím motorem, o které je stále největší zájem.
Stáří českého vozového parku je dnes zhruba 18 let. Tento věk neustále narůstá a narůstat bude, protože klesá počet lidí, kteří by si pravidelně, alespoň jednou za 10 let, nové auto koupili. Přitom Česko i EU se snaží hledat neustále nové způsoby, jak majitele starších aut donutit k nákupu novějšího vozu. Nákup nového auta můžete financovat pomocí úvěru. Většina prodejů vozidel probíhá pomocí spotřebitelského úvěru, protože jinak by si nové auto koupilo ještě méně lidí. Vzhledem k tomu, jak populární je v Česku splátkový prodej, je logické že většina aut se prodává právě na splátky.
Nechcete splácet?
Nelíbí se vám představa, že budete auto splácet spoustu let? Pak je možné využít auto na leasing bez akontace. Leasing je v podstatě pronájem vybraného vozu na předem sjednanou dobu. Leasingové společnosti si vozy nechávají ve svém vlastnictví, a vy se mezi nimi najdete auto které se vám líbí. Pak podepíšete smlouvu o leasingu a auto budete mít jen a jen pro sebe. Měsíčně budete platit určitou sumu, ve které je zahrnutý nejen pronájem, ale i povinné a havarijní pojištění. Většina společností vyžaduje akontaci. To je suma nejčastěji ve výši 10 % z ceny auta, kterou zájemce hradí při podpisu smlouvy. V ceně leasingu je i pojištění.