Máte vlastní e-shop? E-shopy fungují na principu, že rozesílají své zboží pomocí zásilek zákazníkům po celé České republice a někteří i do zahraničí. Pokud se soustředíte především na prodej online, posíláte denně spousty zásilek. A tím samozřejmě vytváříte odpad. Důležité je, abyste se zaměřili i na ekologickou stránku balení zásilek. Můžete tím hodně pomoci naší planetě, která má s odpadem velké problémy. Můžete si pak tuto skutečnost uvést i na vaše webové stránky. Věřte, že to ocení spousta zákazníků. Někteří zákazníci si dokonce záměrně vybírají e-shopy, které se snaží působit i ekologicky a netvoří pouze zbytečný odpad.
Můžete použít recyklovatelné materiály, jako je papír, karton, sklo nebo plast. To jsou všechno tříditelné odpady, které jdou poté znovu zpracovat. Případně využít přírodní materiály, jako je třeba bavlna nebo přírodní vlákna. Existují dokonce speciální prodejny, které prodávají balící materiál s ekologickou stopou. Třeba krabice, výplňový materiál nebo ekologickou lepící pásku Balteto. Nevýhodou mohou být vyšší náklady na ekologické materiály, když je srovnáte s tradičními obaly. Problémem může být také nedostatek informací o důležitosti ekologického balení mezi vašimi zákazníky.
Můžete tedy na vaše webové stránky umístit krátký článek o tom, který je informuje, proč je ekologické balení tak důležité. Případně jim dát při platbě za objednávku na výběr, zda si chtějí vybrat klasické balení zásilky, nebo ekologické s příplatkem, aby se vám vyrovnaly náklady za pořízení takových obalů.Výběr ekologického balení může rozhodně prospět image vaší značky. Může to být také důvod, proč se k vám budou zákazníci vracet a budou vás upřednostňovat před ostatními e-shopy. Zaměřte se tedy kromě samotného balení i na osvětu mezi vaše zákazníky a vytrvejte ve svém dobrém záměru.